vrijdag 25 maart 2011

De opleiding vmbo-kader van Comenius Zamenhof leeuwarden heeft definitief het predicaat 'zeer zwak' gekregen van de inspectie. De punten van kritiek zijn: geen gebruik van (samenhangende) genormeerde toetsen, ontbreken van taalbeleid en taalondersteuning t.b.v. kinderen die taalzwak zijn en pedagogisch klimaat.

Voor mijn collega's is dit natuurlijk helemaal niet leuk. Ik heb gezien hoe mensen keihard werken in deze school en hun best doen om er voor de kinderen te zijn. Voor zo'n eerste jaar in een nieuwe school, met een door de strot geduwd systeem zijn ze er toch maar voor de leerlingen geweest. Maar ik heb gezien hoe nieuwe docenten aan het werk gegaan zijn, zonder noemenswaardige begeleiding. Het is dus geen verrassing dat dit de uitkomst van het inspectiebezoek is. Gelukkig wordt er nu verbouwd in de school en krijgen de leerlingen en docenten de veilige, overzichtelijke en rustige werkplek die ze verdienen.

Beste collega's, ik wens jullie alle goeds. En succes voor de toekomst. Bij Comenius Leeuwarden of, zoals ik, bij een andere school. Ik ga nu weer elke dag, zonder uitzondering, met plezier naar school. En dat is lekkerrrrrrrrrrrrrrrr hoorrrrrrrrrrrrrr.

1 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

toch geen leedvermaak heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeèèèèèèèè

3 april 2011 om 13:23  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage