zaterdag 19 maart 2011

Vrijdag 18 maart weer even terug bij Comenius Zamenhof. Leuk om oud collega's te ontmoeten. Wat schetste mijn verbazing dat er nu toch van de grote open ruimtes kleinere klaslokalen gemaakt worden. Het lijkt een wonder. Wat we jaren geleden al gezegd hebben tegen de directie is eindelijk doorgedrongen tot aan de top. Dat is natuurlijk niets nieuws. Het heeft altijd tijd nodig om de kennis van de werkvloer naar de top omhaag te laten sijpelen. Tenminste, het moet zolang duren als de top niet luistert. Maar ja dat is ook maar het domme volk op de werkvloer. Die kan het toch niet weten? Die hebben toch geen drs. voor hun naam staan?

Nog erg veel passie gezien voor de leerlingen. Maar velen warmee ik gesproken heb zijn aan het rondkijken naar een andere baan. IK hoop dat ze iets kunnen vinden, bij een directie die oog heeft voor personeel endaarin durft te investeren.

Ook nog even de Esdoorn locatie van Comenius bezocht. Daar veel negatieve gevoelens. Wat lekker dat ik dat dan achter me kan laten en door kan reizen naar mijn werkplek in Heerenveen.
Het is goed om te weten dat kinderen je als docent waarderen en dat de directie dat ook doet.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage